Oj vad tiden går!

Voff voff! Måste skälla lite på matte som inte skrivit något om mig på länge. Men hon har ju haft väldigt mycket att göra den senaste tiden, jag vet.

Här i min familj har det hänt grejer ska ni veta! Förutom att jag blivit äldre, jag är nu hela 18 månader och matte säger att jag är jätteduktig, så har jag fått en lillasyster. Ja det är sant! I somras åkte vi hela den långa vägen ner till Skåne, till min förra matte som heter Pia. Min mamma Signe och pappa Tusse hade fått en ny kull med valpar och nu skulle min familj åka ner och hämta hem en lillasyster till mig. Det blev en låååång resa, men jag är van och mycket duktig på att åka så det var inga problem. Med oss hade vi dessutom min kullsyster Ronja som bodde hos oss ett par veckor medan hennes familj var på semester. Vi övernattade i en stugby ungefär tio mil från huset där min mamma bor. När vi kom fram kom mamma och de andra hundarna fram för att hälsa på oss. Det var roligt men lite skrämmande också med så många STORA hundar. Så småningom fick de gå in i huset och Pia hämtade ut de tre valpar som var kvar så vi fick nosa på varandra. Jag nosade runt i omgivningen och var inte så intresserad av valparna men efter att tag när vi skulle åka hem igen upptäckte jag att vi hade en av valparna med oss. En liten tjej som matte kallade för Mejram. Hm, undrar om hon tänker skaffa ett helt kryddland? Vi kom i alla fall hem ordentligt och hur det gick sen ska jag berätta om en annan gång, ni får nöja er med en bild på oss där vi leker i vår fina sköna säng

.IMG_8078

One thought on “Oj vad tiden går!

  1. Ping: Oj vad tiden går! | angeldust eller finns det snö i himlen?

Kommentera

